Slider

APUA! TREENAAMISESTA HUOLIMATTA PAINO EI TIPU

perjantai 2. helmikuuta 2018

Kuva pixabay


Jokainen meistä on kuullut lauseen " lihas painaa enemmän kuin läski ". Se asia kyllä pitää paikkansa mutta miten on kun olet kuukauden vasta treenannut niin olet jo täynnä lihasta ja läskistä ei ole tietoakaan. Väärin. Menee piiiiitkä tovi kunnes lihas alkaa kunnolla kasvamaan, jos olet ylipainoinen tiputat todennäköisesti jo painoa kun mietit ruokavaliotasi ja otat liikunnan lisäksi. Mutta miksi sitten paino nousee? Herättelet vasta lihaksiasi joita et ole käyttänyt aikoihin, lihakset keräävät todella paljon nesteitä, jonka takia paino nousee. Mutta hei! Vaikka paino nousee se ei tarkoita että olisit lihonnut!!


Sorruin siihen itsekin

Myönnän suuresti että olen käynyt vaa'alla viime viikolla, tietenkin treenaamisen jälkeen ja meinasin tipahtaa...onko tässä sittenkään mitään järkeä, pieni järki onneksi hiipi mieleeni ( kiitos ystäväni jolle laitoin tosin viestiä ), ettei vaakaa saa käyttää ikinä treenaamisen jälkeen ja muutenkin on hyvä ettei käyttäisi vaakaa pariin tai jopa kolmeen kuukauteen, jos haluaa tietää tuloksia niin mittanauha käteen.
Olen ottanut alkumitat ja ensi viikolla kun treenaamista on 1,5 kk takana päin ajattelin katsoa mitä mitat näyttävät. Myönnän että ehkä vähän jännittää. En tiedä miksi. 

Olen itsekin vasta aloittelija mutta olen myös tajunnut sen ettei ole oikotietä onneen, jos et halua noudattaa todella kireää diettiä ja tehdä sitä sun tätä. Harvemmin myöskään tuollaiset ovat pysyviä. Teen tätä koska haluan voida paremmin, näyttää paremmalta ja tärkein istumatyöläiselle on liikkua!

Kuva pixabay

Monet lopettavat kun paino nousee

Muista että peilikuva ja mittanauha ovat parhaimpia motivaattoreita. Älä tuijota vaakaa, heivaa vaikka koko vaaka mäkeen. Anna sen näyttää mitä näyttää, eikö kiinteä ulkonäkö ole tärkeämpi? Voit jopa painaa saman verran kuin ennenkin kun treenaat, vaikka näytät paljon paremmalta. 

Jotenkin meidät ollaan opetettu siihen että vaaka on meidän ihana ystävä ja jos se nousee niin palataan tyyliin siihen normaaliin. 
On siis väärin lopettaa ihana harrastus sen takia kun vaaka näyttää enemmän kiloja kuin ennen ja hei...kyllä se paino vielä jossain kohtaan vielä putoaa. Älä stressaa, mutta älä myös lopeta!


Tsemppiä jokaisen treenailuihin! 

Oletko itse huomannut että kun olet lisännyt liikuntaa
niin paino nousee?
Jaksaisitko harrastaa liikuntaa vaikka paino nousisi?

13 kommenttia:

  1. Mun ainut liikunta on aerobista, se kaikki vähäinen. Ruokavalio on ainut mulla mihin riittää moti ja itsehillintä. Huippua ja tsemppiä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oletko koskaan kokeillut salia? :)

      Poista
    2. Oon joo, mut en koe sitä omakseni. Mä mietin ihan liikaa itseäni ja muita et tarvisin jonkun privasalin. 🙈

      Poista
    3. Olen itse huomannut nyt reilun kuukauden aikana etten ole niin huono kuin moni muu, heh :D mutta ei siellä onneksi muut pahemmin katsele kun kaikki keskittyy omaan suoritukseen :)

      Poista
  2. Mulla on aina ollut ongelma siinä, kun en saa treenaamalla painoa nousuun. Lihaksella vaan kestää ikuisuus kasvaa.. Mutta oli tilanne suuntaan tai toiseen, niin kai se vaan on niin, että pitkäjänteisyys palkitaan. Tsemppiä treeneihin! ��❤️

    VastaaPoista
  3. Joo, ennen ässän raskautta aloin treenaa oikein kunnolla ja tosiaan paino nousi alkuun muutaman kilon. Mutta onneksi käänty laskuun, sillä silloinkin oli tavoite kiinteytyä sekä laihtua. Tsemppiä! Ja liikunnan riemua. 💪🏻

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kuinka paljon onnistuit ja missä ajassa? :)

      Kiitos <3 ihanaa viikonloppua!

      Poista
  4. Mulla on painonpudotusprojekti meneillään, oot varmaan huomannutkin sen. Mulle vaaka on se, joka eniten motivoi! Kuten postauksessanikin kirjoitin, ei sitä saa kuitenkaan tuijottaa sokeasti. Mulla on niin huono itsekuri esim. herkkujen suhteen, että kaipaan nopeaa motivoivaa palautetta, jota vaaka YLEENSÄ antaa, jos on noudattanut kevyttä ruokavaliota. Tsemppiä sulle projektiisi! <3

    VastaaPoista
  5. Kylläpäs nyt paljon tulee vastaan näitä liikunta aiheita :D Mulla tulee just se että ramppaan vähän väliä vaakaa kattomassa, vaikka sitä vaa'an lukemaa ei pitäisi seurata niin tarkasti. Saispa tosiaan itsekin motivaatiota jostain alkaa liikkuu. :/ varmasti paino alkaisi putoamaan jos liikkuisin. Ruokailua kun olen saanu jotenkin pidettyä terveellisempänä.

    VastaaPoista
  6. Liikunnan osuus painonlaskusta on todella pieni. Kyllä ravinnolla on suurempi merkitys silloin kun laihdutetaan.

    Liikunnalla on kuitenkin tärkeä merkitys meidän hyvinvoinnille ja lihastoksille. Kaikki pitää vain olla hyvässä tasapainossa!

    VastaaPoista
  7. Tuli vielä mieleen että haluisin aloittaa matkauinnin, tykästyin siihen raskaana ollessa. Toki sen 2h voisin olla aina poissa eli pääsisin hyvin uimaan. Kun vaan imetän ja joku kattoisi lasten perään. :D Onnistuisi varmaan ihan silleenkin kun esikoinen hoidossa ja menisin käymään uimassa. Esim. srk kerhoon kun menee 2h ajaksi nii imettäisin kuopuksen ja veisin esikoisen srk kerhoon ja ite uimaan. Pitääpä laittaa tää muuten ihan mietintään voisko toimia käytännössä :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Miten on, eikö isäntä voisi katsoa lasten perään sen aikaan kun kävisit uimassa? :)

      Poista
  8. Hyvä teksti, tämän pitäisi monen aiheen parissa pakertavan muistaa. :) Itsellä ongelma on aina ollut päinvastainen eli olen joutunut toppuuttelemaan kuntoilua kun paino laskee niin herkästi ja omalla kohdalla se ei ole yhtään suotavaa. Pitää siis valita muita lajeja: jooga on hyvä (ei aerobista mutta lihakset pysyy kunnossa).

    VastaaPoista

Kommentit ovat elämän suola :)

CopyRight © | Theme Designed By Hello Manhattan